A csendeskönyv egy szuper játék és tanulási eszköz a gyerekeknek.
A csendeskönyv egy szövetből készült, interaktív és oktatási célú könyv, amely fejleszti a gyerekek készségeit és képességeit. A csendeskönyv különböző feladatokat, oldalakat, elemeket tartalmaz, amelyeket a gyermek megfoghat, megtapogathat, mozgathat, nyithat, zárhat, bújtathat, tépőzárazhat, gombolhat, zipzározhat, stb. A csendeskönyv segítségével a gyermek önállóan, kreatívan és örömteli módon tanulhat és fejlődhet.
A csendeskönyv kiválasztásánál vagy készítésénél fontos figyelembe venni a gyermek életkorát, érdeklődését, képességeit és tempóját, valamint a csendeskönyv célját, témáját és minőségét.
Nem mindegy, hogy milyen feladatokat, oldalakat, elemeket választunk a csendeskönyvünkhöz, hiszen ezek határozzák meg, hogy milyen készségeket, képességeket, ismereteket fejlesztünk a gyermekben.
Milyen csendeskönyvi feladatok javasoltak különböző életkorokban, és hogy ezek miben segítik a gyermek tanulását és fejlődését.
A csendeskönyv előnyei:
- Fejleszti a gyermek érzékszerveit, finommotoros készségét, kéz-szem koordinációját, figyelmét és kíváncsiságát.
- Segíti a gyermek beszédét, szókincsét, emlékezetét, asszociációs készségét, fantáziáját, szerepjáték készségét, érzelmi intelligenciáját.
- Erősíti a gyermek logikáját, matematikáját, nyelvét, vizuális érzékét, térbeli érzékét, megfigyelőképességét, kategorizálóképességét, következtetőképességét.
- Támogatja a gyermek kreativitását, fantáziáját, alkotóképességét, problémamegoldó képességét.
- Biztosítja a gyermek önállóságát, önbizalmát, sikerélményét, örömét.
- Mélyíti a gyermek és a szülő közötti kapcsolatot, szeretetet, bizalmat.
Nézzük meg, hogy milyen csendeskönyvi feladatokat ajánlunk a különböző életkoroknak!
1-2 éves kor
Ebben a korban a gyermek felfedezi a világot, és érdeklődik a környezete iránt. A csendeskönyv ebben a korban elsősorban a gyermek érzékszerveinek, finommotoros készségének, kéz-szem koordinációjának, figyelmének és kíváncsiságának a fejlesztését szolgálja.
Az 1-2 éves gyermek számára a készülő csendeskönyv egyszerű, színes, puha, zajos elemeket tartalmazzon, amelyeket a gyermek megfoghat, megtapogathat, meghallgathat. Ilyenek például a csörgő, harang, zörgő, bújtatós, tépőzáras, gombos, zipzáras elemek. Ezek az elemek segítik a gyermeket abban, hogy megtanulja, hogy milyen hatása van a cselekedeteinek, pl. ha megrázza a csörgőt, akkor hangot ad. A gyermek megtanulja, hogy hogyan nyisson, zárjon, bújtasson, tépjen, gomboljon, zipzározzon, ami hasznos a mindennapi életben.
2-3 éves kor
Ebben a korban a gyermek már beszél, és kifejezi magát. A csendeskönyv ilyenkor elsősorban a gyermek beszédének, szókincsének, emlékezetének, asszociációs készségének, fantáziájának, szerepjáték készségének, érzelmi intelligenciájának a fejlesztését szolgálja.
A csendeskönyv ekkor egyszerű, ismert, hétköznapi tárgyakat, állatokat, embereket tartalmazzon, amelyeket a gyermek felismerhet, elnevezhet, utánozhat.
Ilyenek például a konyhai eszközök, ruhák, játékok, háziállatok, családtagok, baba, autó, labda.
Ezek az elemek segítik a gyermeket abban, hogy megtanulja, hogy mi a neve, a funkciója, a hangja, a tulajdonsága a különböző tárgyaknak, állatoknak, embereknek, és hogyan használhatja, utánozhatja, kommunikálhatja őket. A gyermek megtanulja, hogy hogyan viselkedjen, érezzen, gondolkodjon különböző szituációkban, pl. főzés, öltözködés, játék, etetés, vezetés, dobás.
3-4 éves kor
A 3-4 éves gyermek már logikusan gondolkodik, és alapvető ismereteket szerez. A csendeskönyv ebben a korban elsősorban a gyermek logikájának, matematikájának, nyelvének, vizuális érzékének, térbeli érzékének, megfigyelőképességének, kategorizálóképességének, következtetőképességének a fejlesztését szolgálja.
A csendeskönyv ilyenkor egyszerű, alapvető ismereteket, készségeket fejlesztő elemeket tartalmazzon, amelyeket a gyermek megfigyelhet, összehasonlíthat, párosíthat, sorba rendezhet.
Ilyenek például a számok, betűk, színek, alakok, minták, méretek, irányok, évszakok, időjárás.
Ezek az elemek segítik a gyermeket abban, hogy megtanulja, hogy hogyan ismerje fel, nevezze meg, hasonlítsa össze, rendszerezze, sorolja fel a különböző számokat, betűket, színeket, alakokat, mintákat, méreteket, irányokat, évszakokat, időjárásokat. A gyermek megtanulja, hogy hogyan számoljon, olvasson, írjon, színezz, rajzoljon, vágjon, ragasszon, illesszen.
4-5 éves kor
A 4-5 éves gyermek már kreatívan alkot, és problémákat old meg. A csendeskönyv ebben a korban elsősorban a gyermek kreativitásának, fantáziájának, alkotóképességének, problémamegoldó képességének a fejlesztését szolgálja.
A csendeskönyv ilyenkor összetett, kihívást jelentő, változatos elemeket tartalmazzon, amelyeket a gyermek kitalálhat, alkothat, megoldhat.
Ilyenek például kirakós, puzzle, mozaik, tangram, origami, bábozás, mesélés, rajzolás, írás.
Ezek az elemek segítik a gyermeket abban, hogy megtanulja, hogy hogyan használja a fantáziáját, a kreativitását, az alkotóképességét, hogy létrehozzon valami újat, szépet, érdekeset. A gyermek megtanulja, hogy hogyan oldjon meg problémákat, feladványokat, kihívásokat, hogy fejlessze a gondolkodását, a logikáját, a memóriáját, a koncentrációját.
5-6 éves kor
Az 5-6 éves gyermek már hamarosan kezdi az iskolát, ezért a gyermek már összetettebb ismereteket, készségeket sajátít el, és tanulási képessége fejlődik. A csendeskönyv ebben a korban elsősorban a gyermek iskolában szükséges készségeinek, tudásának, érdeklődésének, motivációjának, önállóságának, felelősségvállalásának a fejlesztését szolgálja.
A csendeskönyv ebben a korban összetettebb, logikai, matematikai, nyelvi, vizuális, térbeli készségeket fejlesztő elemeket tartalmazzon, amelyeket a gyermek számolhat, olvashat, írhat, következtethet, logikázhat.
Ilyenek például a számoló, óra, naptár, szókereső, rejtvény, memória, dominó, sakk, térkép.
Ezek az elemek segítik a gyermeket abban, hogy megtanulja, hogy hogyan számoljon, olvasson, írjon, színezz, rajzoljon, vágjon, ragasszon, illesszen. A gyermek megtanulja, hogy hogyan ismerje fel, nevezze meg, hasonlítsa össze, rendszerezze, sorolja fel a különböző számokat, betűket, színeket, alakokat, mintákat, méreteket, irányokat, évszakokat, időjárásokat.
Összefoglalás
A csendeskönyv egy nagyszerű eszköz a gyermek tanulásának és fejlődésének támogatására. A csendeskönyv különböző feladatokat, oldalakat, elemeket tartalmaz, amelyek fejlesztik a gyermek készségeit és képességeit. A csendeskönyv kiválasztásánál vagy készítésénél fontos figyelembe venni a gyermek életkorát, érdeklődését, képességeit és tempóját, valamint a csendeskönyv célját, témáját és minőségét. A csendeskönyv segítségével a gyermek önállóan, kreatívan és örömteli módon tanulhat és fejlődhet.
Blog, legutóbbi bejegyzések
- A csendes könyv ideális társ a hosszú autóutakonGyakran kihívásokkal teli lehet egy-egy hosszabb autóút, különösen akkor, ha kisgyermek(ek)kel utazunk. Az unalom, a türelmetlenség és az energiájuk levezetése gyakran nehéz helyzet elé állítja a szülőket a kocsiban, (repülőn) hiszen szűk helyen, a gyerekülésben bekötve szükséges lefoglalniuk csemetéiket hosszú órákra. Jellemző példák erre azok a nyaralások, ahova autóval megy a család. Kiváló megoldást kínál… További információ: A csendes könyv ideális társ a hosszú autóutakon
- Hogyan jöttek létre az ujjbábok?Az ujjbábok olyan bábok, amelyeket az ujjainkra húzunk, és úgy mozgatunk, hogy életre keltsük őket. Sokféle anyagból készíthetjük őket, mint például textil, papír, bőr vagy fa, és sokféle alakot formázhatunk belőlük, mint például állatok, emberek, növények vagy tárgyak. Az ujjbábokat gyakran használjuk a mesemondásban, a játékban vagy a tanításban, mert szórakoztatóak, kreatívak és könnyen elkészíthetőek. De honnan… További információ: Hogyan jöttek létre az ujjbábok?
- Hogyan válasszuk ki a legjobb csendeskönyvet gyermekünknek?A csendeskönyv egy szuper játék és tanulási eszköz a gyerekeknek. A csendeskönyv egy szövetből készült, interaktív és oktatási célú könyv, amely fejleszti a gyerekek készségeit és képességeit. A csendeskönyv különböző feladatokat, oldalakat, elemeket tartalmaz, amelyeket a gyermek megfoghat, megtapogathat, mozgathat, nyithat, zárhat, bújtathat, tépőzárazhat, gombolhat, zipzározhat, stb. A csendeskönyv segítségével a gyermek önállóan, kreatívan és… További információ: Hogyan válasszuk ki a legjobb csendeskönyvet gyermekünknek?
- Milyen készségeket fejlesztenek a csendes könyvek?A csendes könyv előnyei és hatásai A csendes könyv egy olyan szövetkönyv, amely interaktív és oktatási célú oldalakat tartalmaz, amelyekkel a gyerekek játszhatnak és tanulhatnak. A csendes könyv nem csak szórakoztató, hanem nagyon hasznos is a gyerekek számára, hiszen fejleszti a motoros, kognitív, érzelmi és szociális készségeiket, valamint erősíti a szülő-gyermek kapcsolatot. Ebben a cikkben… További információ: Milyen készségeket fejlesztenek a csendes könyvek?
- Filc tárolása és ápolása: Tippek a koreai Shinwon filc használatáhozA filc egy nagyszerű anyag, amelyből sokféle kreatív és dekoratív terméket készíthetünk. A filc különböző színekben, vastagságokban és minőségekben kapható, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt. De tudod, hogyan kell tárolni és ápolni a filcet, hogy sokáig megőrizze szépségét és formáját? Ebben a cikkben bemutatjuk a koreai Shinwon divat filc előnyeit, és megosztjuk veled a… További információ: Filc tárolása és ápolása: Tippek a koreai Shinwon filc használatához
- 10 ok, amiért a kézműveskedés jó a gyereknek és a szülővel való kapcsolatánakHogyan használható a kézműveskedés a gyermek fejlesztésére és a vele való kapcsolat erősítésére? A kézműveskedés egy olyan tevékenység, amely során különböző projekteket készítünk el saját magunk, különböző eszközök és anyagok használatával. Készíthetünk alkotásokat papírból, filcből, gyurmából, zokniból, gyöngyből, fából, termésekből, agyagozhatunk, gipszet önthetünk, festhetünk és még sok más dolgot is felhasználhatunk és alakíthatjuk őket különböző… További információ: 10 ok, amiért a kézműveskedés jó a gyereknek és a szülővel való kapcsolatának